TÄMÄ MATKA
  • ETSI MAITTAIN
  • INFO
  • Media Kit
  • Portfolio
  • ETUSIVULLE TÄSTÄ
TÄMÄ MATKA

Autoilevan ihmisen matkablogi

  • ETSI MAITTAIN
  • INFO
  • Media Kit
  • Portfolio
  • ETUSIVULLE TÄSTÄ

Kuluttajariitalautakunnan päätös saapui | Finnair peruttu lento 2.1.2017

by Anna 8 elokuun, 2018
8 elokuun, 2018

Kuluttajariitalautakunnanpäätös, lennon peruuntuminen, ohjaamohenkilöstön sairastuminen, ylityökielto.

Kuluttajariitalautakunnanpäätös, lennon peruuntuminen, ohjaamohenkilöstön sairastuminen, ylityökielto | Vihdoin viimein, vuoden ja seitsemän kuukauden jälkeen Kuluttajariitalautakunta sai leivottua ulos päätöksen siitä, pitääkö Finnairin vai ei, maksaa meille vakiokorvaukset perustusta lennosta SIN-HEL  2.1.2017.  Tapauksemme oli seuraavanlainen:

  • Lento Helsinki-Singapore  2.1.2017 jouduttiin peruuttamaan lentäjien yli-työkiellon vuoksi, joka oli Suomen Liikennelentäjäliitto ry:n työtaistelutoimenpide
  • Lennon Helsinki-Singapore A350 -perämies oli sairastunut
  • Kaikki tällaiset kyseessä olevan konetyypin työvuorolistaan merkityt päivystyspilotit olivat paikkaamassa jo muita sairastapauksia.
  • Työvuorolistojen ulkopuolella käytössä olevat niin sanotut management-pilotit olivat tässä tapauksessa jo käytössä muiden sairastapausten johdosta
  • Meidät uudelleenreititettiin, mutta ilmakuljetus viivästyi 27 tuntia

Mehän emme tosiaankaan olleet tuossa vuodenvaihteen sekoilussa yksin, vaan samassa sumassa olivat Finnairin Shanghain, Tokion, Hongkongin ja Singaporen lennot. Myös Zürichin, Pariisin ja Göteborgin lennot oli peruttu. Ongelma koski yli kahtatuhatta matkustajaa. On se vaan ihmeellistä, miten kaikki pilotit sattuivatkin sairastumaan samaan aikaan ..?

Kuluttajariitalautakuntapäätös, lennon peruuntuminen, ohjaamohenkilöstön sairastuminen, ylityökielto

Kuluttajanriitalautakunta on ratkaissut asian 26.6.2018 diaarinumerolla 755/35/2017 olevaan päätökseen vedoten. Tässä ratkaisussa kyse on lähes identtisestä tapauksesta. Koko päätöksen löydät linkin takaa. Huom: Alla oleva ei siis ole meidän päätöksemme, vaan päätös jonka lautakunta on antanut jo aiemmin ja johon meidänkin saamamme päätös perustuu.

”Lautakunta toteaa, että henkilöstön sairaustapaukset ovat lentoliikennettä harjoitettaessa tavanomaisia ja lentoyhtiöltä voidaan edellyttää varautumista yllättäväänkin yksittäiseen sairastumiseen. Arviointi siitä, olisiko lentoyhtiö voinut siltä kohtuudella edellytettävin toimenpitein välttää lennon viivästymisen miehistön sairaustapauksen vuoksi, on tehtävä tapauskohtaisesti.

Tapauksessa lennon peruuttamisen syynä oli kapteenin sairastuminen sekä samaan aikaan vaikuttanut työtaistelutoimenpide (ylityökielto), jonka vuoksi korvaavaa lentäjää ei sinänsä asianmukaisesta varallaolojärjestelmästä huolimatta saatu. Lautakunta toteaa, että lennon lähtöpaikan ollessa Finnairin koti-kentällä kapteenin sairastuminen ei lähtökohtaisesti ole poikkeuksellinen olo-suhde. Myöskään se seikka, että meneillään on työtaistelutilanne, ei vielä osoita, että kyse olisi poikkeuksellisista olosuhteista. Tässä tapauksessa lennon viivästyminen on kuitenkin aiheutunut sairastumisen ja lentotoimintaan vaikuttavan ylityökiellon samanaikaisesta vaikutuksesta. Lautakunta katsoo, että kyse on ollut poikkeuksellisista olosuhteista, joita ei olisi voitu välttää kohtuudella edellytettävin toimenpitein.

Lautakunta ei suosita hyvitystä asiassa.

Päätös syntyi äänestyksen jälkeen. Puheenjohtajan, eri mieltä olevien jäsenten ja esittelijän lausunto on päätöksen liitteenä (alapuolella).

Kuluttajariitalautakunnan II täysistunnossa 24.10.2017 ratkaistussa asiassa 755/35/2017, osapuolet LK ym. ja Finnair Oyj:

Olemme enemmistön kanssa samaa mieltä siitä, että kapteenin sairastuminen ei ole poikkeuksellinen olosuhde, kun on kyse lennosta, jonka lähtöpaikka on-Finnairin kotikenttä. Ylityökielto oli käsityksemme mukaan alkanut jo marras-kuussa (Lentoposti.fi/Uutisarkisto/Marraskuu 2016), joten Finnairilla on ollut mahdollisuus ottaa sen vaikutukset huomioon. Tämän vuoksi lennon peruuntuminen ei ole aiheutunut asetuksessa tarkoitetuista poikkeuksellisista olosuhteista. Finnair on velvollinen maksamaan matkustajille vakiokorvauksen, jonka määrä on asetuksen 7 artiklan 1 kohdan b alakohdan nojalla 400 euroa.

Päätös on päätös

Kuluttajanriitalautakunta ei ollut ratkaisustaan yksimielinen, vaan päätös syntyi vasta äänestyksen jälkeen. Päätös on kuitenkin päätös ja se koskee nyt kaikkia asiakkaita.

Nöyryytyksen hetkellä on hyvä muistaa, että korvauksiin raha ei ns. tule takaseinästä, vaan kyllä lentoyhtiöiden maksamat korvaukset näkyvät myös lippujenhinnoissa.  Voisin toki viedä asian käräjäoikeuteen, mutta taidan nyt tyytyä nuolemaan näppini ja kiirehtimään kohti uusia pettymyksiä.

FinnairFinnair Plus GoldKuluttajariitalautakuntapäätöslennon peruuntuminenohjaamohenkilöstön sairastuminenylityökielto
17 comments
previous post
Kaunas on ”ihan kiva” kokemus (vähän tökkii) Via Baltican varrella
next post
Klaipeda ja Palanga | Liettuan (melko mitättömät) rantakaupungit

Finnair Platinum Wing Lounge non-Schengen | Plutonium tasoa

17 marraskuun, 2019

Syöpä ja matkustus, sekä matkustajavakuutus

14 elokuun, 2019

Lentolippusekoilua kerrakseen

4 huhtikuun, 2019

Korvaako OP Matkavakuutus kahvitetun tietokoneen?

23 helmikuun, 2019

Arvostelussa Finnairin A350 Business Class SINGAPORE

23 tammikuun, 2019

FINNAIR: LENTO PERUTTU 2.1.2017 eikä vieläkään korvauksia!

12 joulukuun, 2018

17 comments

Emilia/Matkan varrella 21 elokuun, 2018 - 6:28 am

Ohhoh miten pitkään jouduitte odottamaan! Meillä oli vastaava keissi TUI:n lomalennolla Sisiliasta kotiin Helsinkiin. Yksi kone oli hajonnut ja lennot myöhästelleet niin paljon, että Sisiliassa tuli ylityökielto vastaan. Me olimme vaan iloisia 15 tunnin myöhästymisestä, saatiin kiva hotelliyö resortissa, ilmaiset ruoat ja 400 euron korvaus siirtyi tilille vain puolessatoista viikossa. Harmi ettei aina taida mennä ihan näin nappiin!

Reply
Aron / Ja sitten matkaan... 18 elokuun, 2018 - 6:46 am

Minulle ei (onneksi) ole tällaisia isompia yllätyksiä osunut kohdalle, joten omakohtaisia kokemuksia korvausten hakemisesta ei ole. Jotenkin on jäänyt uutisoinnista käsitys, että korvaus tulee automaattisesti, jos lento viivästyy tarpeeksi tai peruuntuu. Näköjään kuitenkin syy poikkeamaan on myös oleellinen. Kiva, että olet jakanut tämän kokemuksesi. Huh, miten pitkä prosessi.

Reply
Periaatteen Nainen 17 elokuun, 2018 - 2:43 pm

Mielenkiintoinen tapaus. Omilla lennoilla on ollut onni matkassa, harvoin isoja myöhästymisiä enkä ole koskaan joutunut uudelleenreititetyksi. Mutta voih, montako kertaa olen istunut VR:n kyydissä tunnin tai kaksikin myöhässä (erityisen koomista silloin kun viivästys kestää pidempään kuin itse matka.)

Reply
Pirkko / Meriharakka 16 elokuun, 2018 - 7:08 am

Jos Finnair ei luovu helpolla rahoistaan niin me taidamme luopua … korvauskelpoisia myöhästymisiä tosin on osunut kohdalle tosi harvoin, mutta toki jotain muita matkailuun liittyviä pettymyksiä joskus, mutta tapaamme tyytyä antamaan huonon arvostelun, suoraan tai julkisesti ja sitten kuten itsekin lopuksi totesit, menemään vaan eteenpäin, sen sijaan, että käyttäisi aikaa ja energiaa taistoon, jonka voittona olisi ehkä pieni summa rahaa, mutta joka sitoisi ajatuksia ja energiaa pitemmäksikin aikaa.

Reply
Anna 16 elokuun, 2018 - 4:21 pm

Kiitos Pirkko

Paljolti lähden siitä, että koska kuluttajansuoja on olemassa ja sen käyttäminen on veloituksetonta, erimielisyydet tulee käsitellä juuri ennakkotapaustenkin takia loppuun asti. Asia ei sinällään rasita asiakasta, jos sen osaa vain itse jättää ajatuksissaan taka-alalle. Kuluttajariitalautakunta hoitaa kaikki paperityöt.

Olin vielä puoli vuotta sitten varsin toiveikas korvauksista, mutta kun luin ensimmäisen annetun päätöksen tajusin, että sinne meni 2×600 euroa…

Se, että veisin itse asian käräjäoikeuteen (kuten mm.eräs taskalainen mies vei ja voitti. Finnair joutui korvaamaan kaikkineen 22000 euroa. Case tosin erilainen https://www.hs.fi/talous/art-2000005695323.html) tuntuu kuitenkin liioitetulta. Nielen nöyryytyksen ja lennän myös jatkossa Finnairilla 😀

Reply
Ne Tammelat 15 elokuun, 2018 - 6:19 am

Tätä on ollut mielenkiintoista seurata. Meidän case on ollut nyt AirHelpillä 4/2017 saakka, eli noin 16 kk, joten katsotaan ratkeaako muutaman kuukauden sisällä ja millä päätöksellä.

Reply
Anna 15 elokuun, 2018 - 6:48 am

Toivottavasti te saatte jotakin korvauksia. Kirjoita sitten myös joku yhteenveto, jos vaan jaksat, sillä luulen, että niistä on apua lukijoille, jotka on samassa tilanteessa.

Reply
Merja / Merjan matkassa 12 elokuun, 2018 - 5:11 pm

No kylläpäs tämän päätöksen saapuminen kesti. Lentoyhtiöt osaavat luikerrella irti vastuistaan, mutta tottahan se on mitä totesit, että jossain ne sitten näkyvät. Ellei heille ole budjetoitu erikseen ”katastrofirahastoa”.

Reply
Anna 14 elokuun, 2018 - 5:54 am

Kiitos Merja

Päätöksen saaminen kestää tällä hetkellä keskimäärin 18kk. Näin minulle vastatiin kun kysyin asiasta. Tulee tunne, että hieman voisi nopeuttaa prosessia… Niin. Tietenkin minä itse haluaisin korvauksia kaikesta mahdollisesta, mutta toisaalta haluan myös edullisia lentolippuja 😀

Reply
Terhi 12 elokuun, 2018 - 7:58 am

Ei kannata maksaa jos vain jotenkin voi kiemurrella ulos vastuusta, kysehän on usein suurista summista. Tuossa lentohenkilökunnan sairastumisessa pätee varmaan sama sääntö kuin politiikoillakin, mikäli tilanne menee jotenkin hankalaksi jäädään oitis sairauslomalle.

Reply
Anna 12 elokuun, 2018 - 8:23 am

Kiitos Terhi

Finnair ei kyllä luovu rahoistaan helpolla. Toisaalta kuten tuossa jutussakin totesin, se raha ei tule peräseinästä, vaan kulut näkyvät lippujen hinnoissa myös.

Tämä lentäjien ajoittainen *erseily ei tee kyllä mitenkään hyvää heidän maineelleen… :/

Reply
sari / matkalla lähelle tai kauas 12 elokuun, 2018 - 7:44 am

Tuohon eniten ärsyttävät voisi todeta, että eniten vituttaa kaikki:). Aikamoista mutta oikeus voitti tässä tapauksessa!

Reply
Anna 12 elokuun, 2018 - 7:51 am

Kiitos Sari

Joo, ajoittain vastustaa…
Melko pitkä oli tämänkin casen käsittelyaika.

Reply
Maarit Johanna 12 elokuun, 2018 - 7:14 am

Oikeus tapahtui! Kannatti odottaa, vaan kyllä näissä aina kestääkin. Mulla pisin odotus oli 7kk Icelandairin myöhästyneestä lennosta, mutta silloin en edes tiennyt olevani oikeutettu korvauksiin. Vieläkun kohtuulliset korvaukset saataisiin myös raideliikenteeseen niin olispa hyvä!

Reply
Anna 12 elokuun, 2018 - 7:27 am

Kiitos Maarit

Oikeus tapahtui, mutta minä ja pari tuhatta muuta matkustajaa saattaa olla toista mieltä 😀

Raideliikenteessä tosissan nuo korvaukset ovat melko mitättömät. Korvaus on 25 % lipun hinnasta, jos juna myöhästyy 60 -119 minuuttia ja 50 % lipun hinnasta, jos myöhästyminen on 120 minuuttia tai enemmän.

Reply
Laura 12 elokuun, 2018 - 7:06 am

Meidän perheen ei pitäisi vissiin matkustaa kun löytyy kitiseviä lapsia ja Pennasia 😉 Nuo korvaukset on aina vaikea juttu, mutta onneksi aina kannattaa hakea niin joskus niitä myös saa!

Reply
Anna 12 elokuun, 2018 - 7:19 am

Kiitos Laura

Noista korvauksista on päätetty EU tasolla, mutta se milloin ja miten niitä sovelletaan, pitää Finnairin kohdalla usein käyttää Kuluttajariitalautakunnan kautta. Kuluttaja-asiamies on vienyt itseasiassa Finnairin markkinaoikeuteen näistä asioista.

Selvissä tapauksissa (esim.kone hajoaa Ouluun, jatko menee, uudellen reititys esim. BA, perillä 6 tuntia myöhässä) ovat maksaneet aina mukisematta korvaukset minulle, mutta sitten on näitä tapauksia, joka koskevat tuhansia asiakkaita. Finnair ei tunnetusti luovu helpolla rahoistaan. Esim. nyt kesäkuun A350 Helsinki Bangkok myöhästymiset voivat maksaa jopa 344 400 euroa korvauksina. Olen 100% varma, että löytävät sinne jonkun ”teknisen syyn”

Reply

Leave a Comment Cancel Reply

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

TÄMÄ MATKA -BLOGI

TÄMÄ MATKA -BLOGI

TÄMÄ MATKA -blogi | Vuodesta 2011

Tämä matka -blogi on autoilevan ihmisen matkablogi.

Blogiteksteillä ja Instagram-kuvilla on kuukausittain n. 42 000 seuraajaa.

Blogi sukeltaa usein syvälle kohteen historiaan, taustoittaa aiheet ymmärrettävästi, tarkistaa faktat pitäen ne erillään mielipiteistä, sekä ottaa tarvittaessa kantaa napakasti.

Informatiivisuuden ja vastuullisuuden rinnalla on tarjolla luksusta, upeita maisemia sekä mieleenpainuvia herkkuhetkiä ympäri maailman.

Säännöllisesti tuotettuja, innostavia, ajankohtaisia, oman mukavuusalueen ulkopuolisiakin asioita käsitteleviä juttuja, hyviä vinkkejä tarjoavia tarinoita, sekä lukijan maailmankuvaa avartavia kertomuksia. – lukijan kommentti

PERUSTETTU 2011

[powr-hit-counter id=5eb7c43c_1510749780]

ETSI HAKUSANALLA

Kategoriat

  • Alankomaat (3)
  • Andorra (1)
  • Asuntoasiaa (1)
  • Autonvuokraus (16)
  • Blogihaasteet (5)
  • Egypti (14)
  • Espanja (15)
  • Espanja Andalusia (12)
  • Espanja Baleaarit (10)
  • Espanja Kanariansaaret (16)
    • Gran Canaria (3)
    • Lanzarote (8)
    • Teneriffa (3)
  • Etelä-Afrikka (7)
  • Filippiinit (6)
  • Finnair (12)
  • Hotellit Suomi (12)
  • Hotellit ulkomaa (22)
  • Indonesia (1)
  • Irlanti (4)
  • Islanti (3)
  • Israel (9)
  • Italia (26)
  • Itävalta (4)
  • Japani (6)
  • Jordania (2)
  • Kambodza (7)
  • Keuhkosyöpä (21)
  • Kiina ja Hongkong (10)
  • Kreikka (15)
    • Kreeta (4)
    • Manner-Kreikka (6)
    • Rodos (5)
  • Kroatia (3)
  • Kuuba (9)
  • Latvia (4)
  • Liettua (8)
  • Marokko (9)
  • Matkavuodet (8)
  • Mielipide tai kokemus (13)
  • Monaco (1)
  • Montenegro (3)
  • Myanmar (3)
  • Ostolakko (6)
  • Politiikka (15)
  • Portugali (11)
    • Madeira (5)
  • Puola (12)
  • Puutarhat (12)
  • Ranska (12)
  • Risteilyt (9)
  • Road-Trip (11)
  • Romania (10)
  • Ruokamatkat (16)
  • Ruokareseptit (14)
  • Ruotsi (1)
  • Saksa (21)
  • Singapore (12)
  • Skotlanti (7)
  • Suomi (39)
    • Oulu (10)
  • Suunnitelmia (7)
  • Sveitsi (8)
  • Tansania (4)
  • Terveys (11)
  • Thaimaa (30)
    • Bangkok (6)
    • Phuket (8)
  • Tunisia (7)
  • UAE (10)
    • Abu Dhabi (2)
    • Dubai (1)
  • Uncategorized (18)
  • Unkari (10)
  • Vakuutukset ja vinkit (11)
  • Venäjä (1)
  • Via Baltica (3)
  • Vietnam (2)
  • Viinireitit (13)
  • Viro (13)
  • Yhdistynyt kuningaskunta (10)

ANNA

ANNA

anna.koskela@hotmail.com

Olen suu hieman mutrussa maailmaa tarkkaileva matkailija, jonka mielestä jokaisen tulisi tutustua kohdemaan historiaan. Haluan samppanjan kylmänä, hotellihuoneen kylpyammeella ja vuokra-auton isolla moottorilla. Kohdeoppaanani toimii Pokémon Go.

KLIKKAA BLOGI SEURANTAAN

Tämä matka -blogi
Twitter Instagram Bloglovin RSS

TEPPO

TEPPO

Teppo (1962-2020) kuoli syliini. Hän oli paitsi aviomies, myös loistava matkakumppani. Toivon kohtaavani hänet vielä jossain päin tätä suurta ja selittämätöntä maailmankaikkeutta. Hyvää ja turvallista matkaa rakas. Puin Tepolle reissuvaatteet päälle ja laitoin vielä passin ja aurinkolasit mukaan arkkuun. Tiedä missä hän jo matkailee <3

tamamatka

Catedral de Malaga, on vuonna 1500-1700 rakennettu Catedral de Malaga, on vuonna 1500-1700 rakennettu tuomiokirkko, jossa on näyttävä barokkijulkisivu ja jonka länsipuolen torni puuttuu. Siitä tulee kirkon lempinimi, yksikätinen vanha nainen. Se on rakennettu vanhan moskeijan paikalle, kuten monet muutkin kirkot Andalusian alueella.

#catedral #catedraldemalaga #middleages #malagaoldtown #visitmalaga #malagaspain #malagaandalucia #travelphotography #travelblogger #matkablogi #matkabloggaaja
Palmeral de Las Sorpresas on palmujen ja meren reu Palmeral de Las Sorpresas on palmujen ja meren reunustama upea rantabulevardi Malagan satamassa. Bulevardin jälkeen onkin jo Centre Pompidou Malagan luona. Mikäli museo ei kiinnosta, niin aina voi jatkaa vaeltelua pienien kauppojen ja ravintoloiden välissä. Ahkera kävelijä jaksaa edetä satamakatua pitkin majakalle saakka. 

#palmeraldelassorpresas #malagaport #visitmalaga #malagacentro #travelphotography #bulevard #matkabloggaajat #matkablogi
Centre Pompidou Malaga The first "provisional Cent Centre Pompidou Malaga
The first "provisional Centre Pompidou" was set up in the spring of 2015 in the city of Malaga, in Andalusia.

Jos olet modernin taiteen ystävä Malagassa, älä jätä väliin vierailua Centre Pompidoussa. 

#centrepompidoumalaga #cubo #visitmalaga #malagaport #modernart #matkablogi #matkabloggaaja
Mercado Central de Atarazanas When you visit city Mercado Central de Atarazanas

When you visit city of Malaga, one thing you should definitely do is to stroll through the Atarazanas food market. Not only is the building itself, but as well the mouth-watering local, seasonal treasures 🍊🍋🍇🍓🍒

#atarazanas #atarazana #malaga #malagaspain #malagacity #malagacentro #visitmalaga #travelblogger #matkabloggaaja #matkablogi
It is hard to get there, you need to get off-road, It is hard to get there, you need to get off-road, but it is absolutely worth it 🇬🇷 ⛱
Ja sateen jälkeen paistaa päivä ☀️🌺 #mat Ja sateen jälkeen paistaa päivä ☀️🌺 #matkabloggaaja #matkablogi #kreikka #kos
Myrsky saapuu ⛈#naturephotography #storm #thunde Myrsky saapuu ⛈#naturephotography #storm #thunder #matkabloggaaja #matkablogi
Aamiainen voisi useamminkin olla tällainen. Sen j Aamiainen voisi useamminkin olla tällainen. Sen jälkeen kun jätin käytännössä kaikki leivät, leivonnaiset ja muut ”höttöhiilarit” pois, on elämä ollut paljon kivempaa. 

#matkabloggaaja #matkablogi #aamiainen #breakfast
Ei ole fiksua lähteä vanhalle suolanottopaikalle Ei ole fiksua lähteä vanhalle suolanottopaikalle ilman vesipulloa.  Mutta upea paikka muuten. 

#saltlakes #suolajärvi #travelphotography #naturephotography #travelblogger #matkablogi #matkabloggaaja
Follow on Instagram

KUUKAUDEN SUOSITUIMMAT

  • 1

    Umbrian ihanat Perugia ja Bettona

  • 2

    Gran Canarian vuoristo – Älä jätä kokematta

  • 3

    Shepherd´s pie (Paimenen piiras) – Äijäruokaa

  • 4

    Pattaya ja seksi, K-18 materiaalia

  • 5

    Gran Canaria ja tuttu ja turvallinen Occidental Roca Negra

  • 6

    Jerusalem, Pyhän haudan kirkko

VUOSITTAINEN ARKISTO

  • 2023 (4)
    • tammikuu (4)
  • 2022 (12)
    • joulukuu (1)
    • marraskuu (1)
    • heinäkuu (1)
    • kesäkuu (2)
    • toukokuu (2)
    • maaliskuu (3)
    • tammikuu (2)
  • 2021 (25)
    • joulukuu (1)
    • lokakuu (1)
    • elokuu (2)
    • heinäkuu (2)
    • kesäkuu (4)
    • toukokuu (2)
    • huhtikuu (1)
    • maaliskuu (3)
    • helmikuu (3)
    • tammikuu (6)
  • 2020 (59)
    • joulukuu (4)
    • marraskuu (5)
    • lokakuu (6)
    • syyskuu (3)
    • elokuu (4)
    • heinäkuu (6)
    • kesäkuu (4)
    • toukokuu (7)
    • huhtikuu (5)
    • maaliskuu (3)
    • helmikuu (5)
    • tammikuu (7)
  • 2019 (86)
    • joulukuu (5)
    • marraskuu (5)
    • lokakuu (10)
    • syyskuu (8)
    • elokuu (6)
    • heinäkuu (7)
    • kesäkuu (8)
    • toukokuu (8)
    • huhtikuu (7)
    • maaliskuu (9)
    • helmikuu (4)
    • tammikuu (9)
  • 2018 (101)
    • joulukuu (6)
    • marraskuu (8)
    • lokakuu (9)
    • syyskuu (15)
    • elokuu (11)
    • heinäkuu (5)
    • kesäkuu (5)
    • toukokuu (5)
    • huhtikuu (8)
    • maaliskuu (9)
    • helmikuu (12)
    • tammikuu (8)
  • 2017 (99)
    • joulukuu (9)
    • marraskuu (9)
    • lokakuu (7)
    • syyskuu (12)
    • elokuu (9)
    • heinäkuu (4)
    • kesäkuu (8)
    • toukokuu (6)
    • huhtikuu (6)
    • maaliskuu (6)
    • helmikuu (11)
    • tammikuu (12)
  • 2016 (78)
    • joulukuu (4)
    • marraskuu (10)
    • lokakuu (9)
    • syyskuu (6)
    • elokuu (14)
    • heinäkuu (6)
    • kesäkuu (4)
    • toukokuu (4)
    • huhtikuu (4)
    • maaliskuu (5)
    • helmikuu (6)
    • tammikuu (6)
  • 2015 (79)
    • joulukuu (6)
    • marraskuu (5)
    • lokakuu (8)
    • syyskuu (7)
    • elokuu (8)
    • heinäkuu (4)
    • kesäkuu (6)
    • toukokuu (7)
    • huhtikuu (7)
    • maaliskuu (4)
    • helmikuu (10)
    • tammikuu (7)
  • 2014 (31)
    • joulukuu (2)
    • marraskuu (1)
    • lokakuu (5)
    • syyskuu (12)
    • elokuu (3)
    • heinäkuu (3)
    • huhtikuu (3)
    • helmikuu (2)
  • 2013 (1)
    • elokuu (1)
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Bloglovin
  • RSS

Back To Top